Lehet garantálni szerver oldali válaszidőt?



Nem lehet garantálni szerver oldali válaszidőt sem szerver oldali generálási időt!

Miért nem és miért vannak olyan szolgáltatók akik még is ilyet állítanak?

Első körben a szerver oldali válaszidő és generálási időt kell tisztázni, és hogy azok miből állnak össze.

Szerver oldali válaszidőnek azt mondhatjuk, amikor a szerver az első csomagot visszaadja, ez lehet akár egy header információ, lehet a generált HTML tartalom első része.

Szerver oldali generálási idő pedig a teljes oldallekérés által indított folyamatok összessége, a teljes HTML tartalom generálással együtt.

Milyen részektől függnek:

  • Weboldal kódja, Wordpress esetén a bővítményektől, témától, adatmennyiségtől, külső kapcsolatoktól (pl. licence ellenőrizés, API kapcsolatok)
  • A webszerver terheltségétől (CPU, IO, stb.)
  • Az adatbázis szerver konfigurációjától és terheltségétől
  • Hálózat terheltsége a kliens és a szerver közötti bármelyik ponton

Ha felkerül egy frissítés egy bővítményhez, akkor már az is okozhat olyan konflikutoksat a WP-n belül, hogy jelentős lassulást okoznak. Gyakran előfordul, hogy az egyes fejlesztéseket csak kis számú termék, vagy bejegyzésre tesztelik, de ha már több ezer tétel van, akkor jelentősen lassabban fut egy nem megfelelően összekapcsolásokat tartalmazó adatbázis lekérdezés. Erre a szolgáltatónak nincs kihatással, csak a hiba megtalálásában tud segíteni.

A webszerver terheltsége függ a webtárhely szolgáltatótól, itt tud megtenni a legtöbbet, hogy a weboldal gyors legyen. Ha pl. nem SSD-t használ a szolgáltató, akkor jelentősen lassulhat a nem gyorsítótárazott tartalmak kiszolgálása, az egyes fájlműveletek sebessége.

Az adatbázis szerver is jelentős lassulást okozhat ha túlterhelt, vagy nem megfelelő beállításokkal, vagy hardveren fut. Ha nincs elegendő memóriája a query cache-hez, vagy fájl cache-hez, akkor csökkenhet az adatbázis szerver teljesítménye, és egyben megnövekedhet az IO terheltség és a válaszidő.

Hálózat terheltsége általában akkor jellemző hogy kihatással van, ha pl. olyan hálózaton keresztül érjük el a szolgáltatót, ahol van egy szűk keresztmetszet és azt vagy az internet szolgáltató (ISP), vagy a webtárhely szolgáltató (peering kapcsolatok) nem tudja javítani. Ilyen hiba lehet az adott szakasz kis sávszélessége, vagy technikai hiba miatt nagy csomagvesztése.

 

HÍVJON MINKET : +36 70 297 4811